.

Lägg tid på rätt saker!

Publicerad 2009-10-19 14:04:38 i Allmänt

Är du nöjd mig dig själv?Sådana saker har jag tänkt på ibland. Tycker jag att jag är snygg? Eller kanske söt? Är jag tillräckligt smal? Utseende fixering för mig sträcker sig ungefär till att man antingen är tjock,smal,mellan,lång,kort och stor eller liten näsan, okej du fattar. Men det kan vara många ”fel” tydligen. Det finns en sak som jag absolut hatar och det är allt tjat om hur man ska se och ut och vara. Varför vill man eftersträva att se ut som modeller som bantat sig själva, igenom halva livet? Är det en sund förebild? Tror vi att vi blir lyckligare genom att se ”perfekta” ut och har den mest trimmade kroppen Är det värt att i stort sett bo på gymmet, aldrig unna sig godis och onyttig mat bara för ett ideal? Det kommer alltid finnas saker med oss själva som vi inte är nöjd med. Det kan vara något i vår personlighet eller kanske en kroppsdel. Men vet du, hur mycket du än tjatar och berätta och tänker om exempelvis i dina stor lår, kommer de inte blir mindre. Jag ser det så här. Gör du något åt det eller håll det för dig själv.

 

Jag tror vi lägger ner alldeles för mycket tid på att jämföra oss med andra. Vi ser det i spegeln som vi avskyr, vi undrar varför vissa kan så mycket och är så begåvade. Jag vet en sak, och det är att jag är jag och jag duger som jag är. Jag har inte den snyggaste kroppen, jag säger fel saker ibland MEN jag tänker inte jämför mig med andra. För jag har säkert något som någon annan vill ha och tvärtom om.

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2009-10-21 15:42:18

braa sagt AmanDaah ! :)

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-10-21 20:39:01

hahah ! Jaag vet :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela