.

En kopia, jag?

Publicerad 2009-06-04 17:50:47 i Allmänt

Vi föds som original men dör som kopior. Detta fick jag höra på min kusins konfirmation i söndags. Jag blev inte alls deprimerad eller frågande. För en gång skull så lyssnade jag väldigt väldigt noga. Det är ju verkligen sorligt. När man föds är man verkligen sig själv. Ett orginal i sig själv. Sedan härma man andra och blir kopior. Fyy vad hemskt det låter. Är jag en kopia? Kan jag inte vara ett orginal fast vara en kopia? Okej, det här blev avancerat. Så jag lägger helt enkelt ner den tanken.

Jaha nu till dagen. Var först i skolan, vad i hela friden gjorde jag där? Inget. Så onödigt. Ibland blir jag så himla trött. Sedan stack jag till farmor och städade, och nu kom jag precis hem. En rätt seg dag, som allting är nu för tiden men vad gör man?

Dagens citat av Jenny:


- skulle inte du vilja röra hans rygg? jätte glad och uppspelt
-ähh nej. väldigt skeptisk .säger jag. 

Och oj vad vi skrattade!


Vet du, man kan dölja allt med ett leende? Är inte det hemskt? Eller kanske är det bra? vad vet jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela