.

19/1

Publicerad 2012-01-19 10:00:10 i Allmänt

När man flyttar hemifrån finns det två saker man måste lära sig att leva med. 1. Tystnaden 2.Ensamheten Nu låter det här jätte dramatiskt med det är ju faktiskt sant. Jag kommer från en stor familj där det är allt annat än tyst, vilket jag älskar. Man är aldrig själv och det finns alltid någon att prata med. Här däremot är det lite annorlunda. När jag kommer hem från skolan är det helt dödstyst. Just då så kan jag ofta känna mig lite ensam. Ibland tycker jag det är skönt att vara ensam och tystheten kan vara underbar. Men då måste jag själv fått har "valt" det om ni förstå. Nog om det. Mitt korridorsrum. Jag älskat mitt rum. Jag älskar att jag bor på 5 våningen, särskilt på kvällen när Danmark lyser upp .Dock är korridoren utanför och köket så sjuuuukkkttt skabbigt och äckligt att jag princip försöker blunda när jag ska gå till bussen eller cykla iväg någonstans. Det bor 12 killar här ( OMG ) två tjejer från Kina ( kan ej kommunicera) Jaa... ni märker. Jag har inte gjort någon mat i köket än. Jag kan inte. Jag mår dåligt så fort jag ser det. Massa matrester, massa skit på golvet och massor av öl flaskor på bordet. Därför ska jag den 1/2 flytta till Micklagård. Ett ställe som känns hundra gånger bättre. Korridor igen men här finns det en städare, ordningsvakter och det bästa av allt ETT RENT KÖK. Börja skolan kl två idag. Innan dess ska jag försöka läsa en engelska bok om kommunikation och kultur. Igen mjuk start direkt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela