.

Tisdag

Publicerad 2010-01-12 15:13:13 i Allmänt

Hoppas er dag har varit bra så här långt. Min har varit det. Har hunnit att jobba med några timmar. Känns skönt att tjäna lite pengar. Ska ner på stan en vända nu och köpa lite små saker. Senare ska jag städa hos farmor och farfar.

Imorgon dra mina riktiga lektioner igång på allvar. Ska bli skönt att komma in i rutiner. Jag kommer läsa mer tillvalsämnen och mitt schema kommer blir längre än vad det varit i höstdags. Men det gör inte så mycket. Jag känner mig faktiskt motiverad. Kommer blir mycket mer skrivande, vilket jag tycker är det roligaste som finns i skolan. Men lika roligt som jag tycker det är med skolan lika uttråkad bli jag av vardagen. Visst jag gillar rutiner. Fasta tider. Man fungera bättre då, jag vet det. Men ändå är det alltid så tråkigt att varje dag ser exakt ut som den förra ( okej nästan). Men man ska nog ändå njuta av det.
Man vet inte vad som kommer hända om ett halvår. Kanske sitter jag här och väger 20 kilo mer, äter på en munk framför datorn och är arbetslös. En bananfluga har bosatt sig i min äckliga stinkande armhåla. Nää så blir det kanske inte. Så nu ska jag njuta av att har mycket att göra!

 

Kaffe kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela