.

Dr Amanda

Publicerad 2009-11-05 19:20:48 i Allmänt

"okej Amanda, så himla farligt är det inte,skärp dig nu, det finns faktist dom som har det mycket värre"
I flera veckor nu känns det lite som att jag har varit i någon slags "höstdeppretion". Ungefär som alla har just nu känns det som. Man blir deprimerad av att det är kallt,regnit och blåsigt ute. Det finns tusen saker som måste göras. Det finns dagar då jag bara inte vill lämna min säng och bara vänta tills våren kommer, du vet hoppa över allt det där jobbig! Då kommer dom där tankarna. " Jag har inget att vara deprimerad eller ledsen över, åhh vad jag är svag"
Men så slog det mig idag. Varför har inte jag rätt att bara tycka synd om mig själv, att tycka att livet känns skit, att jag behöver gråta, att jag kankse inte behöver presstera på top och att jag kankse till och med inte behöva ljuga och säga att jag mår toppen? Kanske är det just det jag vill? Nu tänker du " Varför gräma ner sig?"

Jag är sån att jag behöver ibland en dag "då jag tycker synd om mig" Sedan känns livet bra igen. Efter jag har låst in mig på toan fält mina tårar,kollat mig i speglen med mitt knallröda svullna ansikte och tänka " åhhh vad synd det är om mig" För att sedan Gå ut från toan och bara känna att "Nu har jag varit ledsen, nu är det BRA!"

Nu menar inte jag att du ska tycka att livet är skit och att det inte finns någon mening. Men det är okej att ha en skit dag! Det är okej att gråta för en liten sak.

Kommentarer

Postat av: lovisa

Publicerad 2009-11-05 21:33:45

Det är absolut okej att inte alltid må bra vännen!

Känner precis likadant. Att man måste gå runt och le men man behöver inte det.

Om 1 månad åker vi till sthlm och flyr från allt jobbigt! Då ska vi leva livet, må bra & ha så himla kul!!

Love yooou!

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-11-05 22:37:47

Visst känner man så!? Jag hatar det!

åhhh!!! Kommer blir bäst! Längtar så otroligt mkt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela