.

Lev nu och här!

Publicerad 2009-05-25 19:47:54 i Allmänt

Min långhelg va helt underbar, tack så mycket! Det var så härligt att bara lämna min hemstad för att göra något roligt och bara va liksom.


tyckeromdej <3

Men nu tillbacka till verkligheten. Gick upp klockan sju idag och det tog verkligen emot, hela kroppen sa "NejNejNej" medan huvudet insåg att de bara är att klivia upp och se glad ut. Denna veckan är jag på praktik på Värnamo Nyheter. Idag så har vi varit i Gislaved och lånat kläder av Trend House och tog en massa kort med solglasögpon. En jätte rolig dag faktist! Sedan när jag kom hem tillbringades lite tid framför Top model och en runda på stan. Det va min dag det.

Jag stör mig på en sak. Varför lever man aldrig aldrig aldrig i nuet? Varför ta man inte vara på de stunder som man längtat eller saknat jätte mycket? För när den händelsen väl kommer som man väntat på så är det inte alls lika roligt och härligt som man tänkt sig, kanske för att man ha för höga förväntningar eller kanske för att man börja längtar till en "ny" grej. vad är det men egentligen längtar till? sommarlovet just nu såklart. Men ska jag gå runt i 3 veckor, 24 dagar och bara längtar till det? Nej tack. Jag ska försöka njuta av varje dag, av varje liten detalj av varje skratt och allt som hör till. Det blir nog svårt....men jag ska försöka....

Nåväl nu ska jag sluta att tänka en massa som jag ha tendens att göra. " ibland undra jag hur den hjärna egentligen fungera, vad får du allt ifrån?" bruka min kära far säga ibland. DU det undra jag med.

Har det gott!

Kommentarer

Postat av: lovisa

Publicerad 2009-05-25 20:05:36

pusspusspuss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela