.

Vita tygskor

Publicerad 2009-03-02 22:17:09 i Allmänt

Det är galet vad glad man blir när man inser att man får skjuts till och från skolan imorgon. Det låter löjligt med det gör hela min dag, eller ja kanske halva. löövv it.  Tisdagar är en rätt bra dag ändå. Först skolan och sedan träning och då får man ju träffa julle, som är en sann träningskompis! utan henne hade jag säkert legat varenda tisdag och torsdag framför TV:n och ätit popcorn eller något i den stilen. Jag hade velat vara som min syssling lollo som bara ta på sig gympa skorna och springer några gånger i veckan, men nej nej. Jag har ingen som helst disciplin till det inte. Hoppas det blir bättre med åren :)

Nåväl. Dagen till ära bestämde jag mig för att ta min vita tygskor som jag hittade i förrådet. Kanon. Äntligen slipper jag vinterskorna. Det var desutom inte så kallt ute. Men sedan när jag har slutat för dagen inser jag hur mycket snö det har hunnit blir.Ta mig till Figgy i dem genomblöta tygskorna möster upp Mathilda och gå sedan hem till henne. Jag har insett att vårskor får nog vänta ett tag till. Men jag är såå trött på vinterskor och vantar. Jag vill börja använda skinnjacka! Vår kom nu då!

Skrev iallefall en liten krönika till VN. Kommer troligvis ut nästa vecka. Oooo spännade. Kanske inte. Men jag skrev iallefall om " Mår du bra av att göra som du själv vill?" Så något har jag iallefall gjort idag för världen idag.

Nu fundera jag på att lägga mig under täcket. Finns nog inget bättre. På tal om det så är det första gången sen i fredags som jag inte har ont i magen och känner för att spy. Ibland vill man vara en kille under en vecka i månaden. Men man överlever väl det mesta.

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela